pühapäev, 5. september 2010

Uuel õppeaastal teadlikult toituma

Õpetajate jaoks algab uus aasta ikka tavaliselt 1. septembriga ja sellega seoses antakse endale ka õppeaastaks lubadusi hakata sportima, itaalia keelt õppima, tervislikult toituma jne. Kõigi nende lubaduste täitmiseks on olemas ka hulk veebilehti, mis võimaldavad jälgida oma tulemusi ning leida motivatsiooni edasi tegutsemiseks. Järgnevalt natuke aga tervislikust toitumisest ja selle jälgimisest.

Õpetajatele on vast tuttav veebileht Ampser http://www.ampser.ee/, mis on mõeldud koolinoortele ja propageerib tervislikku toitumist. Tarmo Kull tutvustas mulle aga ühte toredadat eestikeelset veebilehte, mis võimaldab veelgi teadlikumalt jälgida oma toitumist. Tegemist on Tervise Arengu Instituudi poolt välja töötatud toitumisprogrammiga, mis asub aadressil http://tap.nutridata.ee/. Selleks et keskkonda aktiivselt kasutama hakata oleks kõigepealt vaja luua konto. Sisselogides avaneb kasutajale juba hulk võimalusi. Mina alustasin toitumispäevikust ja sisestasin huvi pärast oma eilse ja tänase menüü. Päris kõiki toiduaineid küll loetelus ei olnud, kuid olulisemad olid olemas. Pärast sisestamist klõpsasin nupule Arvuta päevamenüü ja sain täieliku ülevaate, mida ja kui palju ma olin tarbinud koos soovitustega, mida ma võiksin homme süüa, et saada kätte puudolevaid vitamiine, mineraalaineid jne.

Ja kõige sellega alles asi algab. Edasi saab koostada oma menüüsid, lisada oma retsepte, et hiljem oleks kergem arvutusi teha, arvutada kehamassiindeksit ja energiakulu. Ma usun, et antud keskkonnast on kasu nii õpetajatel kui ka õpilastel, sest kõik me tahame ju olla tervemad ja targemad.

Kommentaare ei ole: