Kui ei ole võimalik LAMS'i oma serverisse panna, siis saab kasutada ka veebikeskkonda http://lessonlams.com/lams/cloud/index.do. Piiranguks on see, et ühel õpetajal saab tasuta olla kuni 30 õpilast.
Tunni tegemise keskkond on õpetaja tööriist, kus on väga kerge paika panna tundi. Olemas on ka hulk valmis vorme, kuhu on vaja ainult sisu lisada. Vasakul pool on hulk tegevusi, mida saab lohistada töölauale. Tegevused võib jagada neljaks kategooriaks:
- informatsiooni esitamine (beež)
- tegevused: wikid, veslused, googlemaps jne (kollane)
- informatsiooni kogumine õpilastelt: küsitlused, vihik, ideekaart jne (roheline)
- hindamine: test (lilla)
Lisaks on mõned tegevused ühendatud kokku, et neid saaks koos kasutada. Näiteks sisu ja vestlus. Siis saavad õpilased ühes aknas uurida õpetaja poolt antud materjali ning omavahel vestelda sellest. Kui kõik tegevused on paika lohistatud, siis tuleb need omavahel siduda (Transitions). Võimalik on vaadata ka eelvaadet (Preview), selleks peab olema tund salvestatud.
Õpilase vaates on vasakul pool näha läbitud ja läbimata tegevused. Sinised on läbitud, punane näitab praegust asukohta ja rohelised on need, mida tuleb veel teha. Hea ja halb on see, et õpilane oma vastuseid enam muuta ei saa. Ta saab neid küll näha tehes topeltklõpsu sinisel ringil. See peaks tagama selle, et õpilased süvenevad oma tegevusetesse ning ei kiirusta lõpetamisega.
Keskkonna plussid:
- avatud lähtekood
- lihtne ja loogiline ülesehitus
- palju erinevaid tööriistu õpetajale
- monitoorimisvõimalus
- võimalus integreerida näiteks Moodle keskkonda
- tundide jagamise võimalus
Keskkonna miinused:
- keskkond on kinnine
- tundide ülesehitus on lineaarne, õpetaja määrab tee
- tundide ettevalmistamine võtab päris palju aega
- eestikeelseid tunde veel ei ole
1 kommentaar:
Good luck to your digital lessons! We look forward to preview and download you LAMS sequences from LAMS community
Dr. Eleni Rossiou, BSc., MSc, PhD
Postdoctoral Researcher, university of Macedonia, Thessaloniki
ICT Teacher in Experimental School of Aristotle University, GR
Postita kommentaar