teisipäev, 5. veebruar 2013

Minu esimene BYOD tund

Maailm liigub sinnapoole, et tulevikus tuleb iga õpilane oma seadmega tundi ja hakkab selles toimetama. Seda nimetatakse inglise keeles "bring your own device" ehk BYOD. Mul on juba pikemat aega olnud tunne, et tegelikult annaks selliseid tunde juba praegu teha. Õpilastel ju seadmeid näib olevat. Annan inglise keelt 5. klassis ja ikka on õpilased tundides sõnu nutitelefonist vaadanud ning oma valmisolekut rohkemaks kasutamiseks näidanud. Selle nädala alguses tegin õpilastele ettepaneku teha BYOD tund. Küsisin, kui paljud saaksid oma seadme kaasa võtta. Ainult üks tüdruk ütles, et ei saa. Tal on seade olemas, aga seda nähtavasti ei lubata kooli tuua. Teistel oli kõigil olemas nutitelefon või tahvelarvuti. Igaks juhuks võtsin tundi kaasa ka kaks kooli iPADi.

Tundi ette valmistades pidin mõtlema sellele, et kõigil on erinev seade. Olin õpilaste käes näinud nii Apple tooteid kui ka erinevaid androide. Valisin välja midagi, millel on mõlema süsteemi jaoks app olemas ja mis töötab ka brauseris.Põhitööriistaks sai Socrative Student http://koolielu.ee/tools/read/201579 ja palusin õpilastel leida ka mõni QR koodi lugeja. Appide installeerimine pidi toimuma kodus, kuid paraku kõik õpilased ei olnud seda teinud. Õnneks töötab Socrative ka brauserist.

Tund algas ebareeglipäraste sõnade testiga, mille olin eelnevalt Socrative'is koostanud (SOC-800196). Õpilased pidid lisama tegusõna III vormi. Siin tekkis meil probleeme wifiga. Wifi-seadmele pidid restardi tegema ja siis hakkas asi tööle. Paraku sai ühel õpilasel telefoni aku tühjaks (andsin oma telefoni) ja mõne vanema nutitelefoniga oli wifi probleeme. Seetõttu said õpilased testi valmis erineval ajal. Ma oleksin pidanud kohe mõtlema juurde mingi lisaülesande neile, kes varem valmis said. Üksteiselt maha kirjutamise probleeme silma ei hakanud.Samas ei tea ma seda, kas nad ei kasutanud näiteks seadmetes olevaid spikreid.

Tunni põhiteemaks oli uus aeg Present Perfect. Rääkisime sellest, kuidas seda kasutada ning kirjutasime tabeli vihikusse. Oli õpilasi, kes tahtsid tabeli kirjutada tahvelarvutisse või telefoni. Lubasin. Kõige esimesena jõudis valmis tüdruk, kes kirjutas vihikusse ja teisena tüdruk, kes kirjutas lisaklaviatuuriga tahvelarvutisse. Võiks ju küsida, kas sellisel ümberkirjutamisel on enam mõtet, kui info kõik igal pool olemas, aga minu kogemus ütleb, et siis jääb tabel paremini pähe, kui olen läbi kirjutanud. Võibolla ma varsti muudan oma arvamust:)
Järgnevalt vaatasime ühte koomiksit http://www.stgeorges.co.uk/blog/present-perfect-examples-explained/, mis näitab Present Perfecti kastutamist. Et põnevust lisada, jagasin koomiksit QR koodiga. Siis sai igaüks oma seadmest seda vaadata. Näitasin koodi läbi projektori ekraanile. Ühel tüdrukul skännimine ei õnnestunud, sest tal oli kaamera ainult tahvli ees. Teised said pildid lahti. Klassis tekkis loomulikult ka natuke liikumist, et koodi skännida. Minu jaoks see probleem ei olnud. Kui ma oleksin tahtnud seda vältida, oleksin võinud ma koodid välja printida.
Tund lõppes väikse ankeediga, et näha, kas õpilased olid Present Perfect aja selgeks saanud. Testi tegin jällegi Socrative'iga (SOC-800269) ja nüüd juba asi töötas valutumalt. Hinnet nad selle eest ei saanud, aga 3 õpilast said testi eest maksimumpunktid.Õpetajana on väga mugav pärast tulemusi vaadata. Kõik on Exceli tabelis tulpadega näha.
Mida öelda lõpetuseks. Ma tundsin ennast õpetajana üsna abitult. Tajusin seda, et väga palju on selles maailmas veel õppida ja uurida. Õpilastele tund meeldis ja nad ütlesid, et vähemalt korra nädalas võiks veel teha. Need poisid, kelle telefonid päris hästi välja ei vedanud, väga rõõmsad ei olnud. Järelikult pean ma järgmine kord rohkem kooli seadmeid kaasa võtma, et probleemid tehnikaga ei segaks õppimist. Kindlasti plaanin ma BYOD tundidega jätkata.

Kommentaare ei ole: