Esimeses tunnis otsisime koos vastuseid küsimustele: kuidas sulle meeldib õppida, kuidas sa kõige paremini õpid ja milline võiks olla kõige parem õppemäng. Kõige rohkem meeldis õpilastele õppida arvutis ja rühmades. Mõni mainis veel, et hea on õppida lugedes ja suuliselt. Arvutikeskkondadest nimetati Kidblogi ja Quizleti. See, kuidas asjad selgeks saavad, on õpilaseti erinev. 7 õpilast mainis arvutit, 3 rühmatööd, 3 lugemist, 3 vihikusse kirjutamist. Heast õppemängust oli samuti erinev arusaam. Seetõttu jäi koduseks ülesandeks leida kõige parem õpimäng ning tutvustada seda kaasõpilastele.
Teises tunnis tutvustasid õpilased oma lemmikõpimänge teistele. Kaaslased hindasid esitlusi ja mänge. Klassis valitsest vaikus ja tunnikell tundi ei lõpetanud. Õpilastel oli väga põnev näha, millised mängud kellelegi meeldivad. Milliseid mänge siis tutvustati?
- FIFA 12 http://youtu.be/Dzm77IVlNMo (Mängu abil saab õppida jalgpallitrikke ja neid siis päriselus järgi proovida.)
- NBA 2K12 http://youtu.be/zd0SC6aB5Wg (Analoogne eelmisele, kuid korvpall.)
- Little Big Planet http://youtu.be/fAsdhT3QoKo. (Palju mõistatusi ja tasemeid.)
- Portal 2 http://youtu.be/tax4e4hBBZc (Videomäng mõistatustega.)
- Professor Layton http://youtu.be/eHWttaixDEc (Videomäng, kus professor oma õpilasega lahendab erinevaid mõistatusi).
- L.A. Noir http://youtu.be/YF47oVUxJXI (Videomäng, kus tuleb lahendada mõistatusi.)
- Sims 3 http://youtu.be/YfW9vLJwT3A (Päriselu simuleeriv strateegiamäng, kus saab õppida ehitamist ja teistega läbisaamist)
- English Listen (CD-l mäng, mille abil saab õppida inglise keele kuulamisoskust.)
- Eesti mälumäng (Lauamäng, mille abil paranevad teadmised Eestist. Õnne on ka vaja.)
- Mälumängu doomino (Doomino-laadne lauamäng, millele on lisatud küsimused.)
- Sõnamäng (Valitakse teema ja igaüks mõtleb välja selle teemaga ühe sõna. Näiteks linnad: Tallinn. Teised hakkavad arvama.)
Kõige paremateks õpimängudeks hindasid õpilased "Eesti mälumängu", "Mälumängu doomino" ja "English Listen".
Järgmises tunnis tegime ajurünnaku, et selgitada, mis mänge õpilased luua tahaksid. Moodustus 4 rühma, millest 2 otsustas teha lauamängu ja 2 arvutimängu. Selge on see, et 5. klassi õpilastel pole oskuseid, et luua tõsiselt haarav arvutimäng, mis võistleks nende tutvustatud mängudega. Seetõttu otsustasime kirja panna ainult ideed, kuidas see mäng võiks välja näha. Iga rühm arutas mängu ideed ning tunni lõpus esitles teistele. Teised rühmad tegid ettepanekuid, kuidas mängu paremaks teha. Mõne idee juures leiti, et seal on liiga vähe õppimisega seotud, mõne puhul heideti ette vägivaldsust.
Viimases tunnis andsin võimaluse veel mänge lahti joonistada. Järgnevalt mõned näited:
- Videomäng. Karud ja ahvid põgenevad loomaiast. Neid ajavad taga loomaaia töötajad. Loomad pilluvad töötajaid erinevate esemetega. Aeg-ajalt ilmuvad inglise keeles küsimused, millele vastates põgenemine jätkub.
- Videomäng. Toimub võitlus vastastega. Antud juhul on vastane kuri koer. Selleks, et vastast lüüa, tuleb kirjutada sõna inglise keeles. On võimalik juurde võita võitlusvahendeid.
- Lauamäng. Üks tüdruk tahtis mängu kodus lõpuni valmis teha ja tõi mulle viimasel päeval valmis lauamängu koertest. 5. klassis oli üks õppetükk koertest. Selle mängu abil saab kõik üle korrata. Mängitakse täringu ja nööpidega. Täringut veeretades ja nööbiga käies satutakse mingi numbri peale, millest lähtuvalt tuleb lahendada ülesanne (1 - koeraga seotud sõnavara tõlkimine, 2 - koeratõugude tõlkimine, 3 - küsimused koerte kohta, 4 - nimetada koera kohta asju inglise keeles).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar