teisipäev, 5. oktoober 2010

Mis asi on sotsiaalne meedia?

Sotsiaalne meedia on meedia, mis on mõeldud sotsiaalseks mõjutamiseks kasutades kättesaadavaid ja mõõdetavaid avaldamise tehnikaid (Wikipedia).

Meedia interaktiivsed vormid, mis lubavad kasutajatele vastastikust mõjutamist ja avaldamist, üldiselt internetis (Wiktionary).

Ükskõik milline veebileht või veebiteenus, mis kasutab "sotsiaalset" või "web 2.0" filosoofiat. Siin on mõeldud ajaveebe, sotsiaalseid võrgustikke, sotsiaalseid uudiseid, wikisid jne (webtrends.about.com).

Sotsiaalne meedia on ükskõik milline veebipõhine publikatsioon või kohalolek, mis lubab lõppkasutajaid haarata mitmesuunalisse vestlusse veebilehel antud või sellega seotud teemadel (onlinematters.com).
Sotsiaalse meedia definitsioone on palju ja eks igaüks võib valida endale sobiva. Sotsiaalse meediaga käib kaasas ka terve hulk igasuguseid erinevaid keskkondi. Panin kirja need, mida mina kasutan:
  • suhtlemiseks (Blogger, WordPress, Facebook, Orkut, Netvibes, Skype, Msn)
  • koostööks (PBworks, Wikispaces, Delicious, GoogleDocs)
  • multimeediaga tegelemiseks (Flickr, PicasaWeb, Fotki, Vimeo, YouTube, Scribd, SlideShare, SlideBoom)

Ja tegelikult on muidugi neid keskkondi, mida ma kasutan, palju rohkem. Et leida sellel ajahetkel sobivaimat on vaja päris palju katsetada ja kontosid luua.

Lõpetuseks üks mõtlemapanev kalkulaator, mis näitab, kui palju selle aja jooksul, millal lehekülg avati, on juhtunud.

Kommentaare ei ole: