laupäev, 22. jaanuar 2011

Midagi matemaatikast: harilikud murrud

Matemaatika on õppeaine, mida ma ise õpetanud ei ole ja millega ma ka seetõttu vähe kursis olen. Ometi on mul haridustehnoloogina vaja õpetajaid ka selles valdkonnas nõustada. Tavaliselt käib siis töö nii, et õpetaja ütleb mulle teema, mina otsin materjale ja pärast istume koos õpetajaga arvuti taha ja katsetame kõik läbi. Just sellise stsenaariumi järgi otsisime materjale II kooliastmele, et selgitada õpilastele hariliku murru mõistet.

Kõige rohkem võimalusi pakkus http://www.conceptuamath.com/fractions.html keskkond. Tegemist on küll tasulise keskkonnaga, aga teatud asjad on ka tasuta. Kasutamiseks tuli luua konto, mis kohe ei õnnestunud, kuid lõpuks tuli kiri postkasti. Vahendit on eriti hea kasutada, kui on vaja õpilastele selgitada murru mõistet. Kõige mugavam on seda teha muidugi interaktiivse tahvli abil. Juures on ka näidistunnikavad ja mõned harjutused.


Lisaks leidsin veel mänge, mida õpilased saavad arvuti taga mängida, et oma oskusi lihvida:

Tihti juhtub aga nii, et midagi otsides leitakse hoopis midagi muud. Minagi leidsin lõpuks ühe vahva matemaatiamõistete sõnastiku, kus mõisteid selgitati jooniste ja animatsioonidega http://www.amathsdictionaryforkids.com/dictionary.html.

Kommentaare ei ole: