Üldosa - gümnaasium
· kasutab nüüdisaegset tehnoloogiat eesmärgipäraselt ja vastutustundega, hindab tehnoloogiliste rakenduste mõju igapäevaelule, omab kaalutletud seisukohti tehnoloogia arengu ja selle kasutamisega seotud küsimustes;
· õppes on võimalik kasutada internetiühendusega arvutit ja esitlustehnikat;
· kasutatakse eakohast ning individuaalsele eripärale kohandatavat õppevara, sealhulgas
nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja -vahendeid;
· õpet võib korraldada virtuaalses õpikeskkonnas;
· tundides kasutatakse tänapäevastel info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õpikeskkondi ning õppematerjale ja – vahendeid;
· tunde peetakse vajaduse korral arvutiklassis.
Läbiv teema „Teabekeskkond“
· tajub ja teadvustab ümbritsevat infokeskkonda, suudab seda kriitiliselt analüüsida ja selles toimida vastavalt oma eesmärkidele ja ühiskonnas omaksvõetud kommunikatsioonieetikale;
· leiab sobivat teavet;
· omab tõhusaid teabeotsingumeetodeid, mis hõlmavad endas erinevate teavikute ja teabekeskkondade kasutamist;
· arendab kriitilise teabeanalüüsi oskust.
Läbiv teema „Tehnoloogia ja innovatsioon“
· omandab teadmisi tehnoloogiate toimimise ja arengusuundade kohta erinevates eluvaldkondades;
· mõistab tehnoloogiliste uuenduste mõju inimeste töö- ja eluviisile, elukvaliteedile ja keskkonnale nii tänapäeval kui ka minevikus;
· mõistab ja hindab kriitiliselt tehnoloogilise arengu positiivseid ja negatiivseid mõjusid ning kujundab kaalutletud seisukohti tehnoloogia arengu ja selle kasutamisega seotud eetilistes küsimustes;
· kasutab IKT-d eluliste probleemide lahendamiseks ning oma õppimise ja töö tõhustamiseks.
· Samuti tuleb gümnaasiumiastme lõpuks tagada kõigi õpilaste valmisolek IKT kasutamiseks igapäevaelus, õpingutes ja töös.
Keel ja kirjandus
· hindab kriitiliselt allikaid;
· hangib eri allikatest teavet ja kasutab seda kriitiliselt;
· eri liiki tekstide koostamine.
Eesti keel
· oskab valida suhtluskanalit;
· valib, hindab kriitiliselt ja kasutab sihipäraselt teabeallikaid.
· Keeleteadlikkuse ning praktilise keeleoskuse arendamine valmistab õpilast ette toimima nüüdisaegse infoühiskonna tegusa liikmena.
II kursus „Meedia ja mõjutamine“
· tunneb meediakanaleid, trükimeedia, raadio, televisiooni ja elektroonilise meedia erijooni;
· on-line-väljaanded;
· suhtlus internetiportaalides.
III kursus „Teksti keel ja stiil“
· valib sobiva suhtluskanali;
· võrgusuhtluse keelevalikud;
· tööde vormistamine.
IV kursus „Praktiline eesti keel I“
· tunneb põhilisi elektroonilise infootsingu võimalusi ning kasutab neis leiduvat infot oma tekstides;
· oskab kasutada elektroonilisi sõnaraamatuid;
· e-kiri.
V kursus „Praktiline eesti keel II“
· annab paindlikult ja olukorra järgi edasi oma tundeid, mõtteid ja hinnanguid niihästi isiklikus, avalikus kui ka ametlikus suhtluses, nii suuliselt, kirjalikult kui ka elektrooniliselt;
· suudab eri liiki meediatekste kriitiliselt hinnata ning eri allikatest pärineva info ja arutluskäikude põhjal tasakaalustatud kokkuvõtet teha;
· on arendanud oma elektroonilise infootsingu oskust ning suudab kasutada paindlikke infootsingu strateegiaid;
· veebitekstide koostamine: blogi, podcast.
VI kursus „Praktiline eesti keel III“
· suudab koostada eakohast teaduslikku teksti, vältides plagiaati;
· kasutab keerukaid elektroonilise teabeotsingu strateegiaid ning suudab hinnata teabe usaldusväärsust;
· tarbetekstide (projekti ja kandidaadi põhjenduse, tegevusaruande) koostamine;
· teadusteksti koostamine ja vormistamine;
· teabeotsinguoskuste tõhustamine.
Kirjandus
· analüüsib kriitiliselt erinevaid kirjandusteoseid ja infoallikaid;
· kättesaadavad on kirjanduse õppimisel vajalikud interaktiivsed õpikeskkonnad ning võrguväljaanded.
V kursus „Uuem kirjandus“
· kirjanike veebipäevikud;
· küberkirjandus;
· kirjandus ja elektrooniline meedia;
· süvendab oskust kasutada erinevaid teabevahendeid ja kujundab kriitilist suhtumist internetiallikatesse;
· esseistikat või kirjanduskriitikat lugedes, seda kirjandusteose analüüsil kasutades kasvab oskus korrektselt tsiteerida ja refereerida, kujuneb arusaam autoriõigusest ning plagiaadist.
Võõrkeeled
· materjali otsimine internetist;
· aineülesed rahvusvahelised projektid;
· teabekeskkond: infootsing ja –vahetus;
· keeletehnoloogilised rakendused igapäevaelus: elektroonsed sõnastikud, keeleõppematerjalid, arvutipõhine keeleõpe, tõlkeabiprogrammid jne;
· loovtööd (blogi);
· referaatide ja/või uurimistööde koostamine ning esitlemine;
· projektitööd (filmid, veebilehed).
Matemaatika
· IKT võimaluste kasutamine;
· kasutab matemaatilises tegevuses erinevaid teabeallikaid (mudelid, teatmeteosed, IKT vahendid jne) ja hindab kriitiliselt neis sisalduvat teavet;
· õpilast suunatakse kasutama IKT-d elulisi probleeme lahendades ning oma õppimist ja tööd tõhustades;
· seaduspärasusi avastades kasutatakse mitmesugust õpitarkvara;
· kool võimaldab vajaduse korral kasutada internetiühendusega sülearvutite või lauaarvutite komplekti arvestusega vähemalt üks arvuti viie õpilase kohta.
Kitsas matemaatika
· kasutab matemaatikat õppides arvutiprogramme;
· kasutab matemaatikat õppides ning andmeid otsides ja töödeldes IKT vahendeid.
IV kursus „Tõenäosus ja statistika“
· kogub andmestikku ja analüüsib seda arvutil statistiliste vahenditega;
· andmetöötluse projekt, mis realiseeritakse arvutiga.
V kursus „Funktsioonid 1“
· skitseerib ainekavaga fikseeritud funktsioonide graafikuid (käsitsi ning arvutil).
Lai matemaatika
· kasutab matemaatilises tegevuses erinevaid teabeallikaid ning hindab kriitiliselt neis sisalduvat teavet;
· kasutab arvutit ning vastavat tarkvara.
II kursus „Võrrandid ja võrrandisüsteemid“
· kasutab arvutialgebra programmi determinante arvutades ning võrrandeid ja võrrandisüsteeme lahendades.
III kursus „Võrratused, Trigonomeetria I“
· kasutab arvutit, lahendades võrratusi ja võrratusesüsteeme.
VI kursus „Tõenäosus ja statistika“
· kogub andmestiku ja analüüsib seda arvutil statistiliste vahenditega;
· andmetöötluse projekt, mis realiseeritakse arvutiga (soovitatavalt koostöös mõne teise õppeainega).
VII kursus „Funktsioonid I. Arvjadad“
· uurib ning kirjeldab arvutiga funktsioone.
XIV kursus „Matemaatika rakendused, reaalsete protsesside uurimine“
· kasutab tasku- ja personaalarvutit ülesannete lahendamisel.
Valikkursus „Planimeetria II. Hulknurkade ja ringide geomeetria“
· oskab loovalt kasutada õpitud meetodeid sünteetilise geomeetria (tõestus) ülesandeid lahendades ning teha korrektseid lihtsamaid jooniseid sirkli ja joonlauaga ja/või arvutiga.
Loodusained
· Loodusteaduslik pädevus väljendub loodusteaduste- ja tehnoloogiaalases kirjaoskuses, mis hõlmab oskust vaadelda, mõista ja selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalses keskkonnas (edaspidi keskkond) toimuvaid nähtusi, analüüsida keskkonda kui terviksüsteemi, märgata selles esinevaid probleeme, teha põhjendatud otsuseid neid lahendades, järgides loodusteaduslikku meetodit ning kasutades teadmisi bioloogilistest, füüsikalis-keemilistest ja tehnoloogilistest süsteemidest, väärtustada loodusteadusi kui kultuuri osa, jätkusuutlikku ja vastutustundlikku eluviisi ning loodusressursside säästvat kasutamist.
· oskab iseseisvalt leida ning kasutada loodusteadusliku ja tehnoloogiaalase info hankimiseks eesti- ja võõrkeelseid allikaid, mis on esitatud sõnalisel, numbrilisel või sümbolite tasandil, oskab hinnata neid kriitiliselt ning väärtustada nii isiku kui ka ühiskonna tasandil;
· õpipädevuse kujunemisel on suur roll IKT-põhistel keskkondadel, mis on tihti õpilastele relevantsemad kui koolitund.
Bioloogia
· kasutab bioloogiainfo leidmiseks erinevaid, sh elektroonilisi teabeallikaid ning hindab kriitiliselt neis sisalduvat teavet;
· kõigis õppetegevuse etappides kasutatakse tehnoloogilisi vahendeid ja IKT võimalusi.
I kursus
· loomaraku osade ehituslike ja talitluslike seoste uurimine arvutimudeli või praktilise tööga;
· seente või bakterite kasvu mõjutavate tegurite uurimine praktilise töö või arvutimudeliga.
II kursus
· hingamise tulemuslikkust mõjutavate tegurite uurimine praktilise töö või arvutimudeliga;
· fotosünteesi mõjutavate tegurite uurimine praktilise töö või arvutimudeliga;
· närviimpulsi teket ja levikut mõjutavate tegurite uurimine arvutimudeliga.
III kursus
· molekulaarbioloogiliste põhiprotsesside uurimine arvutimudeliga;
· geneetilise koodi rakenduste uurimine arvutimudeliga;
· bakterite elutegevust mõjutavate tegurite uurimine praktilise töö või arvutimudeliga;
· päriliku muutlikkuse tekkemehhanismide ja avaldumise uurimine arvutimudeliga.
IV kursus
· olelusvõitluse tulemuste uurimine arvutimudeliga;
· ökosüsteemi iseregulatsiooni uurimine arvutimudeliga;
· töö arvutipõhiste õpikeskkondadega ning veebimaterjalide ja teiste teabeallikatega).
Geograafia
· leiab nii eesti- kui ka võõrkeelsetest teabeallikatest geograafiaalast infot, hindab seda kriitiliselt ning teeb põhjendatud järeldusi ja otsuseid;
· Geograafiaõppes on olulise tähtsusega geoinfosüsteemid (GIS), mille rakendamine paljudes eluvaldkondades ja töökohtadel nüüdisajal üha suureneb.
I kursus „Rahvastik ja majandus“
· toob näiteid nüüdisaegsete uurimismeetodite kohta geograafias; teeb vaatlusi ja mõõdistamisi, korraldab küsitlusi ning kasutab andmebaase vajalike andmete kogumiseks;
· ühe valitud riigi või regiooni asustuse analüüs teabeallikate järgi.
II kursus „Maa kui süsteem“
· Internetist ilmakaardi leidmine ning selle põhjal ilma iseloomustamine etteantud kohas.
Keemia
· arendab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust;
· tähtsal kohal on teabeallikate, sh interneti kasutamise ja neis leiduva teabe analüüsi ning kriitilise hindamise oskuse kujundamine, samuti uurimistulemuste suuline ja kirjalik esitamine, kaasates otstarbekaid esitusvorme;
· õppimise kõigis etappides rakendatakse tehnoloogilisi vahendeid ja IKT võimalusi;
· kool korraldab valdava osa õpet klassis, kus on tõmbekapp, soe ja külm vesi, valamud, elektripistikud, spetsiaalse kattega töölauad ning vajalikud IKT vahendid.
I kursus „Orgaanilised ühendid ja nende omadused“
· süsivesinike molekulide struktuuri uurimine ning võrdlemine molekulimudelite ja/või arvutiprogrammiga.
Füüsika
· arendab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust;
· oskab koguda ja töödelda infot, eristada vajalikku infot ülearusest, olulist infot ebaolulisest ning usaldusväärset infot infomürast;
· kool korraldab valdava osa õpet klassis, kus on soe ja külm vesi, valamud, elektripistikud ning IKT vahendid.
I kursus „Füüsikalise looduskäsitluse alused“
· tutvumine Newtoni seaduste olemusega (jõu ja massi varieerimine kindla keha korral) demokatse või arvutisimulatsiooni teel;
· tutvumine erinevate liikumise üldmudelitega demokatse või arvutisimulatsiooni teel;
· tutvumine relativistliku füüsika olemusega, kasutades vastavat arvutisimulatsiooni.
II kursus „Mehaanika“
· tutvumine visatud keha liikumisega demokatse või arvutisimulatsiooni abil;
· keha kesktõmbekiirenduse määramine kas praktiliselt või siis kasutades vastavat arvutisimulatsiooni;
· tutvumine planeetide liikumise seaduspärasustega, kasutades vastavat arvutisimulatsiooni;
· matemaatilise pendli ja vedrupendli võnkumiste uurimine demokatse ja arvutisimulatsiooni abil;
· tutvumine lainenähtustega demokatse või interaktiivse õppevideo vahendusel;
· tutvumine reaktiivliikumise ning jäävusseadustega mehaanikas demokatse või arvutisimulatsiooni abil.
III kursus „Elektromagnetism“
· elektrostaatika seaduspärasuste praktiline uurimine kahe elektripendli (niidi otsas rippuva elektriseeritud fooliumsilindri) abil või sama uuringu arvutisimulatsioon;
· kahe juhtme magnetilise vastastikmõju uurimine demokatse või arvutisimulatsiooni abil;
· tutvumine kondensaatorite ja induktiivpoolide talitluse ning rakendustega demokatsete või arvutisimulatsioonide abil;
· ühelt pilult, kaksikpilult ja juuksekarvalt saadava difraktsioonipildi uurimine laseriga, pilu laiuse ja difraktsioonipildi laiuse pöördvõrdelisuse kindlakstegemine kas praktilise töö käigus või arvutimudeli abil.
IV kursus „Energia“
· vooluringide talitluse uurimine vastavate arvutisimulatsioonide abil;
· tutvumine trafode ja võnkeringide talitluse ning rakendustega demokatse või arvutimudeli abil;
· tutvumine elektromagnetismi rakendustega interaktiivse õppevideo abil;
· tutvumine soojusnähtustega arvutimudeli abil;
· tutvumine termodünaamika printsiipidega arvutimudeli abil;
· tutvumine energeetika alustega interaktiivse õppevideo abil.
V kursus „Mikro- ja megamaailma füüsika“
· tutvumine aine faaside ja faasisiiretega arvutimudeli abil;
· tutvumine aatomimudelite ja kvantmehaanika alustega arvutisimulatsioonide abil;
· tutvumine radioaktiivsuse, ioniseerivate kiirguste ja kiirguskaitse temaatikaga arvutisimulatsioonide abil;
· tutvumine Päikesesüsteemi ja universumi ehitusega arvutisimulatsioonide vahendusel.
Valikkursus „Rakendusbioloogia“
· arendab loodusteaduslikku ja tehnoloogiaalast kirjaoskust;
· kasutab bioloogiainfo leidmiseks erinevaid, sh elektroonilisi teabeallikaid ning hindab kriitiliselt neis sisalduvat teavet;
· kõigis õppetegevuse etappides kasutatakse tehnoloogilisi vahendeid ja IKT võimalusi;
· geenitehnoloogilistest meetoditest ülevaate saamine praktilise töö või arvutimudelitega;
· geenitehnoloogiline uurimuslik töö arvutikeskkonnas;
· töö arvutipõhiste õpikeskkondadega ning veebimaterjalide ja teiste teabeallikatega, mis toetavad õpilaste kujunemist aktiivseteks ning iseseisvateks.
Valikkursus „Geoinformaatika“
· tutvumine erinevate kaardiserveritega;
· tutvumine vektor- ja rasterandmetega erinevate tarkvarade abil, andmete allalaadimine;
· rist- ja geograafiliste koordinaatide määramine, et mõista nende kasutamist GISis;
· erinevate GISi analüüside tegemine koostatud kaartide põhjal.
Valikkursus „Keemiliste protsesside seaduspärasused“
· teemakohase lühikokkuvõtte koostamine internetist jm teabeallikatest leitud materjali põhjal.
Valikkursus „Elementide keemia“
· ainete struktuuri uurimine ja võrdlemine molekulmudelite või arvutiprogrammide järgi.
Valikkursus „Füüsika ja tehnika“
· teadmiste kinnistamine interaktiivsete õppevideote ja arvutisimulatsioonide abil;
· virtuaalselt tehtavad uurimuslikud tööd;
· loovust arendavad tegevused: plakati koostamine, arvutipresentatsioonide koostamine;
· kursusega seonduva info otsimine.
Valikkursus „Teistsugune füüsika“
· vajaliku info leidmine veebist;
· teadmiste kinnistamine interaktiivsete õppevideote ja arvutisimulatsioonide abil;
· arvutipresentatsioonide koostamine,
· virtuaalsete uurimuslike tööde tegemiseks peab õpilastel olema võimalus kasutada veebi lülitatud ja vastava tarkvaraga arvuteid.
Valikkursus „Loodusteadused, tehnoloogia ja ühiskond“
· arendatakse loovust (plakatid ja slaidiprogrammid);
· otsitakse loodusteaduslikku ja tehnoloogiaalast infot erinevatest allikatest, sh elektroonilistest;
· internetis on kättesaadavad lisalugemiseks mõeldud õppematerjalid.
Valikkursus „Mehhatroonika ja robootika“
· oskab programmeerida mikrokontrollerit vähemalt ühes programmeerimiskeeles;
· info otsimine elektroonilistest allikatest (k.a temaatilised foorumid, näidisprojektid ja videomaterjal);
· praktiliseks õppetööks on vaja arvutit ja mehhatroonika/robootika õppekomplekti, mis sisaldab nüüdisaegset programmeeritavat mikrokontrollerit, sensoorikat ja täitursüsteeme;
· Soovitatav tarkvara: mikrokontrolleri programmeerimise IDE, elektroonikaskeemide koostamise tarkvara, CAD-süsteem, esitlemise tarkvara.
Valikkursus „3D-modelleerimine“
· 3D-modelleerimistarkvara kasutamine toote loomiseks;
· arvuti teel juhitava CNC ehk arvprogrammjuhtimisega freespingi seadistamise algtõdede ning selle juhttarkvara kasutusoskuse omandamine;
· on omandanud ülevaate põhilistest 3D-tarkvaraprogrammidest ning oskab ühte neist praktiliselt kasutada toote modelleerimiseks;
· disaini ja tooteprotsessi dokumenteerimine (tekst, fotod, video);
· esitluse koostamine disaini ja tooteprotsessist õppija valitud web 2.0 keskkonnas (nt blogi, wiki);
· arvutid (arvutiklassi), mis võimaldavad 3D-modelleerimistarkvara kasutamise.
Valikkursus „Joonestamine“
· omandatakse erinevate, sh elektroonsete teabeallikate kasutamise ja nendes leiduva teabe tõepärasuse hindamise oskus;
· on omandanud ülevaate joonisega esitatud graafilise teabe erinevatest esitusvõimalustest, sh infotehnoloogilistest vahenditest;
· oskab kriitiliselt hinnata tarkvaravahendite sobivust joonestamiseks;
· kasutab joonestamist õppides ja probleeme lahendades otstarbekalt tehnoloogiavahendeid, sh IKT võimalusi;
· ruumigeomeetriliste probleemide graafiline lahendamine koolis (kodus) ja arvutipõhises õpikeskkonnas;
· praktilised, sh uurimuslikud tööd klassis (kodus) ja arvutikeskkonnas;
· dilemmaprobleemide lahendamise rühmatöö arvutikeskkonnas.
Valikkursus „Arvuti kasutamine uurimistöös“
Valikkursus „Rakenduste loomine ja programmeerimise alused“
Sotsiaalained
· oskus hinnata tehnoloogia rakendamisega kaasnevaid võimalusi ja ohte;
· rakendada tänapäevaseid tehnoloogiaid tõhusalt ja eetiliselt oma õpi-, töö- ja suhtluskeskkonna kujundamisel;
· kasutada tehnilisi vahendeid eesmärgipäraselt ning säästlikult, järgides seejuures ohutuse ja intellektuaalomandi kaitse nõudeid.
Ajalugu
· tunneb ja kasutab erinevaid õpivõtteid, tekstiliike, infokanaleid ja IKT vahendeid;
· ajaloo mõistmisele aitavad kaasa ekskursioonid, õppekäigud, ajaloo- ja ilukirjandus, teater ja kino, meedia, internet;
· referaadi ja ajalooalase uurimistöö koostamine,
· IKT vahendite kasutamine info hankimiseks ning oma töötulemuste esitlemiseks.
VI kursus „Lähiajalugu III – 20.sajandi arengu põhijooned: Eesti ja maailm“
· teaduse ja tehnika areng: autoajastu, raadio, televisioon, arvuti ja internet;
· referaadi ja ettekande koostamine, retsenseerimine ja esitlemine IKT vahendeid kasutades;
Ühiskonnaõpetus
· hangib eesmärgipäraselt ühiskonnaalast teavet erinevatest allikatest, suudab seda tõlgendada, üldistada, kriitiliselt hinnata, talletada ja edastada, järgides seejuures autoriõigust;
· õppekirjandusele lisaks kasutatakse erinevaid materjale ja teabetekste, dokumente, elektroonilisi andmebaase, õppefilme jms.
I kursus
· oskab koguda sotsiaal-poliitilist ja majanduslikku teavet, sh meediast, seda kriitiliselt hinnata, süstematiseerida ning kasutada;
· vormistab nõuetekohaseid dokumente;
· e-valimised.
II kursus
· väärtustab autoriõigust;
· viitamisreeglitega tutvumine;
· infootsing teabeallikatest (sh riigiportaalist www.eesti.ee) ja andmete töötlemine ning esitamine IKT võimalusi kasutades.
Valikkursus „Inimene ja õigus“
· väärtustab ja arvestab autoriõigusi;
· referaadid, PowerPoint esitlused;
· on arvutitunnitööd, mida hinnatakse valikuliselt.
Valikkursus „Globaliseeruv maailm“
· õppes saab kasutada maailmahariduse ning teiste pidevalt täiendatavate temaatiliste portaalide õppematerjale;
· mitme teema puhul saab piirkondade ja protsesside paremaks tundmaõppimiseks kasutada Google Earth’i, veebis olevaid pildipankade materjale jne.
Kunstiained
· tähtsustub teabekeskkonna kasutamise reegleid ja järgib intellektuaalse omandi kaitset.
Muusika
· teadvustab ja järgib intellektuaalse omandiga kaasnevaid õigusi ja kohustusi;
· kasutab nüüdisaegseid infotehnoloogiavahendeid;
· oskab leida muusikaalast infot erinevatest teabeallikatest;
· oskab koostada referaate, kirjutada esseesid, kontserdiarvustusi, uurimistöid muusikast, kasutades nüüdisaegseid infotehnoloogia võimalusi;
· on tutvunud autorikaitse seadustega ning teadvustab intellektuaalse omandiga kaasnevaid õigusi ja kohustusi;
· õppekäigud (sh virtuaalsed);
· muusikalises omaloomingus innustatakse õpilasi looma kasutades traditsioonilisi kui ka erinevaid multimeedia vahendeid;
· internetiühenduse ja helikaardiga arvuti ning noodistusprogramm ja MIDI salvestusprogramm;
· kool võimaldab fonoteegi (CD-d, DVD-d, VHS-d) kasutamise.
Kunst
· virtuaalse meediakeskkonna käsitlemisel on peamine rõhk konteksti ning sõnumi analüüsil;
· tõlgendab ning analüüsib nüüdiskunsti teoseid ja erinevaid teostusviise (nt maal, installatsioon, video, kohaspetsiifiline kunst) ning märkab nüüdiskunsti seoseid teiste valdkondadega (nt meedia, reklaam, poliitika);
· kasutatakse mitmekesist õpikeskkonda: ateljee, loodus- ja linnakeskkond, virtuaalkeskkond;
· rakendatakse praktilises loomingulises tegevuses nii traditsioonilisi kunstitehnikaid ja -vahendeid kui ka nüüdisaegseid IKT-l põhinevaid õppematerjale ning -vahendeid (joonistamine, maal, kollaaž, ruumilised seaded, digitaalpildid, video, performance jne);
· projektsioonitehnika, vähemalt üks internetiühendusega arvutitöökoht iga 5 õpilase kohta, printimis- ja skannimisvõimalus, vähemalt üks foto- ja videokaamera;
· õpilane võib aktiivselt osaleda hindamises nii oma arengu teadliku jälgimise (nt õpimapp, portfoolio).
I kursus „Kunsti ajalugu ja muutuv olemus“
· oma ideega sobivate väljendusvahendite valimine ja töö tegemine (joonistus, maal, kollaaž, ruumiline objekt, digitaalne pilt, video, performance jne);
· projektid ja õppekäigud on seotud erinevate õpikeskkondadega: ateljee, loodus- ja linnakeskkond, muuseum, näitus, virtuaalkeskkond jne.
II kursus „Nüüdiskunsti sünd ja arengusuunad”
· fotograafia ja illustreeritud ajakirjanduse levik ning mõju kunsti muutumisele;
· kunstimeediumide paljus: maalikunst, installatsioon, fotokunst videokunst, performance, kunst linnaruumis, interaktiivne meediakunst, netikunst.
· inimsõbraliku ja turvalise elukeskkonna loomine: linnaplaneerimine, arhitektuur, maastiku-arhitektuur, tootedisain, graafiline disain jne;
· erinevad suhtluskeskkonnad;
· väljendusvahendid visuaalses kommunikatsioonis;
· autoriõiguste probleemistik.
Kehaline kasvatus
· õpilases tekitatakse huvi jälgida erinevaid infokanaleid, mille kaudu saab olla kursis spordi- ja tantsusündmustega;
· kehaliste võimete näitajaid puudutavate materjalide kogumise, analüüsimise, võrdlemise ja järelduste tegemisega, et selle kaudu leida õpilase arenguks sobivaid nüüdisaegseid lahendusi ja vahendeid.
Usundiõpetus
Riigikaitse
Majandus-ja ettevõtlusõpe
Karjääriõpetus
Uurimistöö alused
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar