pühapäev, 3. juuni 2012

Kuidas muutub muusikaõpetus arvutiklassis?

Sel õppeaastal otsustasid kaks Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetajat Ly Tammerik ja Moonika Tooming hakata muusikaõpetuse tunde üks kord nädalas läbi viima arvutiklassis. Tegemist oli 4. ja 5. klassiga, kes olid juba eelnevalt süvendatult saanud muusikaõpetust ning osaksid lugeda nooti ja mängida plokkflööti. Ja miks mitte nüüd lähemalt tuvustada ka võimalusi, mida pakub arvuti. Lõime koos ajaveebi http://eheluba.havike.eenet.ee/gagmuusika/, kus vajalikud juhendid kirjas. Kõik algas sellest, et tegime erinevaid olemasolevaid teste ning õppisime kasutama Noteflight http://www.noteflight.com/ programmi. Noteflight on tasuta veebipõhine noodikirjutusprogramm, mis võimaldab kohe kuulata sisestatut. See tähendas, et õige varsti sai anda õpilastele juba ülesandeid, kus nad ise muusikat kirjutasid. Muusikat tuli hakata õpetama teistmoodi. Tegemist oli väikeste heliloojatega, kellel tekkisid ka vastavad küsimused. Hiljem lisandusid juba uued programmid ning keskkonnad. Järjepidev töö õppeaasta kestel viis selleni, et 5. klass oli kevadeks võimeline kirjutama ise lugusid mitmele instrumendile, neid esitama, filmima ning veebi üles panema. Millised etapid tuli selleks aga läbida?

  1. Noteflight programmi õppimine.
  2. Rahvaviisidega tutvumine.
  3. Rahvaviisi ainetel enda pilliloo kirjutamine.
  4. Erinevate instrumentide lisamine loole.
  5. Õpilaste leidmine ansamblisse.
  6. Harjutamine, harjutamine, harjutamine.
  7. Heli ja videotöötlusprogrammidega tutvumine.
  8. Kontsert noorematele õpilastele. Kontserdi heli ja video salvestasid õpilased.
  9. Heli ja videofailide töötlus.
  10. Ajaveebi loomine http://gagomamuusika.blogspot.com/
Tegemist on väga eduka projektiga, mis meeldis õpilastele ning õpetajatele. 

Kommentaare ei ole: