reede, 22. veebruar 2008

Kes on valmis tunniks arvutiklassis?

Ikka on räägitud seda, et õpilased on alati valmis arvutiklassis töötama ja õpetajad vajavad tuge ning motiveerimist. Tegelikus koolielus võib aga olukord olla ka hoopis teistsugune. Erinevas vanuses õpilasi jälgides on silma jäänud, et kõige paremini saavad arvutiga hakkama 7-13(14)aastased. Nemad on peaaegu alati valmis katsetama uusi keskkondi ja huvitaval kombel seisavad ka igasugused kasutajanimed ning salasõnad neil paremini meeles. Keskkooli õpilased on arvuti taga ettevaatlikumad ja umbusklikumad. Üpris tihti võib nende suust kuulda ohkeid - jälle mingi uus programm või mina oma parooli küll ei mäleta. Ja kui 13aastased arvavad, et enamus tunde võiks toimuda arvutiklassis, siis keskkooliõpilased valivad pigem musta klassitahvli ja õpiku.

Eelmisel nädalal oli mul kõrvalseisjana võimalik jälgida ühte keskkooli matemaatikatundi arvutiklassis. Õpetajaks oli väga heas vormis, kuid siiski juba pensioniealine daam, kes oli avastanud sellise põneva programmi nagu GeoGebra (http://www.geogebra.org/cms/). Suure vaimustusega oli ta mõnda aega seda uurinud ja nüüd valmis seda ka õppetöösse rakendama. Õpilased tunni alguses tema vaimustust ei jaganud - uus ja põnev tundus nende jaoks ohtlik ja keeruline. Kuna tegemist oli matemaatika - inglise keele klassiga, siis pidid õpilased kõigepealt tutvuma video vahendusel programmi võimalustega ja siis neid ise rakendama. Päris palju vajasid nad tehnilist tuge salvestamisel ja programmi avamisel. Tasapisi said põhioskused selgeks ja pinge hajus. Tunni lõpupoole õnnestus mõnel õpilasel juba väga uhkeid jooniseid teha. Paar minutit enne tunni lõppu palus õpetaja õpilastel minna youtube'i keskkonda. Hämmingut õpilaste silmis on päris raske kirjeldada - matemaatikatunnis videosid vaatama. Kes seda enne kuulnud on? Peale õpetajate antud märksõnade sisestamist oli võimalik vaadata trigonomeetria räppi. Keset videot kõlas tunnikell, aga tundi see ei lõpetanud. Tunni lõpetas õpetaja räpiga.

Kommentaare ei ole: