neljapäev, 14. juuni 2012

reede, 8. juuni 2012

Apple projekt ESSA Akadeemias


1. mail külastasid Gustav Adolfi Gümnaasiumit kolm õpetajat Inglismaalt ESSA Akadeemiast http://www.essaacademy.org/. ESSA Akadeemia on selle poolest eriline kool, et nad kasutavad ainult Apple tooteid. Õpetajad tutvustasid oma kooli ja rääkisid sellest, kuidas nad Apple tooteid kasutavad. Kuna teema võib huvitada ka teisi koole, siis kirjutasin kokkuvõtte ka oma ajaveebi.

Kooli ja kogu projekti üldiselt tutvustas Abdulaziz Chohan, kes on keemiaõpetaja ja toetab õpetajaid tehnoloogia kasutamisel. 2009. aastal sai koolist akadeemia. Enne seda oli tegemist tavalise kooliga, mille tase ei olnud just kõige parem. Projekti toetas valitsus ja ehitati uus hoone, kuhu oktoobris koliti. Uues koolimajas oli kõik teisiti. Ei olnud eraldi ruume õpilastele ja õpetajatele. Igaüks võis igale poole minna. Eesmärk oli olla õpikeskkond nii õpilastele kui ka õpetajatele. 

Tehnoloogilise poole pealt võeti kasutusele ainult Apple tooted, et ei oleks ühildumise probleeme. Kõigile õpilastele andis kool 2009. aasta detsembris iPod touchi, mida nad võisid ka koju võtta. Ainus kulutus oli see, et vanemad pidid maksma kindlustust juhuks kui seadmega midagi juhtub. Õpetajad said iPadi ja MacBooki. Koolimajas ei ole ühtegi interaktiivset tahvlit. Selle asemel on seintel LCD ekraanid, kuhu spetsiaalse seadme Apple TV abil saavad õpetajad saata oma iPadi pildi. Juhtmeid koolis pole, sest igal pool on wifi. Oluline on see, et tehnoloogia oleks lihtsalt kasutatav, siis õpetajad on nõus ka seda tegema. Printimine on peaaegu lõppenud ning majas on alles ainult üks printer. 

Kui õpilased said iPod touci, kardeti, et see vidin viib õpilased õppimisest eemale. Tegelikkus oli aga teine.  Paljud õpilased, kes varem olid vaiksed, hakkasid esitama küsimusi. Väga oluline oli, et küsimus saaks kiirelt vastuse igas kohas. Arvutisse peab sisse logima ja see võtab aega. Õpilased said juurdepääsu internetti. Kõike sai kontrollida. Näiteks oli koolis üks õpilane Poolast, kes ei osanud inglise keelt. Tavapäraselt oleks ta viidud keemia tunnist inglise keele täiendõppe tundi. Tänu iPod touchile sai õpilane olla tunnis ja kogu aeg vaadata sõnu, mida ta ei teadnud. Läptopi kasutamine oleks olnud liiga aeganõudev. iPod oli parem, kiirem ja segas kaasõpilasi vähem. Õppeedukus paranes pidevalt: 2007 37%, 2008 58%, 2009 67%. Visiooniks sai kõik õnnestub (all will succeed)

Alguses oli muidugi küsimuseks ka e-õppematerjalid, mida kasutada. Hakati kasutama palju vabasid keskkondi ja vaba tarkvara. Näiteks: eMoodle, DropBox, iTunesU. Õpetajad otsisid tasuta appe ja soovitasid siis neid õpilastele. Kooli kodulehelt võib vaadata, mida nad leidnud on http://www.essaacademy.org/apps-we-use.html. Samuti hakkasid õpetajad ise looma õpikuid iBook Authori abil. See programm on väga lihtne ning võimaldab ära kasutada ka kõik seni loodud dokumendid. 
Kooli tutvustusele järgnesid töötoad, kus Abdulaziz Chohan tutvustas iBook Authorit, Jenny Muter haridusteemalisi appe ja Nicholas Shaw iPadis raamatu loomist.


pühapäev, 3. juuni 2012

Kuidas muutub muusikaõpetus arvutiklassis?

Sel õppeaastal otsustasid kaks Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpetajat Ly Tammerik ja Moonika Tooming hakata muusikaõpetuse tunde üks kord nädalas läbi viima arvutiklassis. Tegemist oli 4. ja 5. klassiga, kes olid juba eelnevalt süvendatult saanud muusikaõpetust ning osaksid lugeda nooti ja mängida plokkflööti. Ja miks mitte nüüd lähemalt tuvustada ka võimalusi, mida pakub arvuti. Lõime koos ajaveebi http://eheluba.havike.eenet.ee/gagmuusika/, kus vajalikud juhendid kirjas. Kõik algas sellest, et tegime erinevaid olemasolevaid teste ning õppisime kasutama Noteflight http://www.noteflight.com/ programmi. Noteflight on tasuta veebipõhine noodikirjutusprogramm, mis võimaldab kohe kuulata sisestatut. See tähendas, et õige varsti sai anda õpilastele juba ülesandeid, kus nad ise muusikat kirjutasid. Muusikat tuli hakata õpetama teistmoodi. Tegemist oli väikeste heliloojatega, kellel tekkisid ka vastavad küsimused. Hiljem lisandusid juba uued programmid ning keskkonnad. Järjepidev töö õppeaasta kestel viis selleni, et 5. klass oli kevadeks võimeline kirjutama ise lugusid mitmele instrumendile, neid esitama, filmima ning veebi üles panema. Millised etapid tuli selleks aga läbida?

  1. Noteflight programmi õppimine.
  2. Rahvaviisidega tutvumine.
  3. Rahvaviisi ainetel enda pilliloo kirjutamine.
  4. Erinevate instrumentide lisamine loole.
  5. Õpilaste leidmine ansamblisse.
  6. Harjutamine, harjutamine, harjutamine.
  7. Heli ja videotöötlusprogrammidega tutvumine.
  8. Kontsert noorematele õpilastele. Kontserdi heli ja video salvestasid õpilased.
  9. Heli ja videofailide töötlus.
  10. Ajaveebi loomine http://gagomamuusika.blogspot.com/
Tegemist on väga eduka projektiga, mis meeldis õpilastele ning õpetajatele.